Imate spletno stran ali spletno trgovino in se na njej še niste posvetili zbiranju kontaktov vaših obiskovalcev? Čas je da za to nemudoma poskrbite! V prispevku boste izvedeli kako sestaviti marketing plan, ki bo povečal vašo prodajo in to skoraj brezplačno zgolj z nekaj vloženega časa.
Zadnja leta se je prodaja preko spleta bistveno povečana. Skoraj vsak dan se preko spleta proda več tisoč produktov in storitev. Prodaja poteka preko različnih kanalov na katerih lahko podjetja svoje izdelke ali storitve oglašujejo. Mnogokrat pa se zgodi, da podjetje popolnoma pozabi na že obstoječe kupce, katere bi lahko s pravim marketing pristopom usmerili v ponoven nakup.
Mnogo različnih socialnih kanalov ponuja veliko možnosti za pridobitev novih kupcev vendar pa je oglaševanje na takoh kanalih bistveno dražje kot, če poskusite ponovno pridobiti zanimanje s strani že obstoječega kupca. Velja seveda povdariti, da je to tudi odvisno od vrste izdelka oz. storitve, ki jo vaše podjetje ponuja. Nekatere vrste izdelkov namreč ne morejo zagotavljati, da se stranke vračajo saj gre za enkratne nakupe, ki se jih ne potrebuje cel čas. Za drug del, ki pa to omogoča pa se velja potruditi, da že obstoječi stranki servirate novosti in akcijske ponudbe saj je tako več možnosti, da se bodo vrnili in ponovno zakupili vašo storitev ali produkt.
Kako stopiti v stik z obstoječimi strankami oz. strankami, ki so že naročile?
Najboljši način za kontaktiranje strank, ki so pri vas že naročile produkte in storitve je email marketing. Vsake toliko časa, ko vašo ponudbo nadgradite z bolj naprednimi metodami izvajanja za izboljšanje rezultatov za stranko ali imate neko akcijsko ponudbo izdelkov oz. morda čisto nove izdelke v ponudbi velja stranko, ki je pri vas že naročila o tem tudi obvestiti.
Pri tem se morate seveda držati določenih pravil za obveščanje. Torej, če imate na strani vzpostavljen sistem za zbiranje naročnikov na e-novice jih lahko čisto preprosto in brez težav o teh novostih obvestite. Če sistema še nimate vam predlagamo, da ga nemudoma namestite. Sistem vam bo zagotavljal zbiranje baze podatkov email naslovov strank, ki so pri vas že kupovali in so pred nakupom potrdile, da se strinjajo z prejemanjem občasnih e-novic. Take stranke imajo za vaše podjetje veliko vrednost saj je možnost, da se bodo vrnile bistveno večja.
Kateri email marketing sistem pa naj izberemo?
V poplavi različnih sistemov bomo v tem prispevku izpostavili zgolj enega, ki je še posebej preprost za uporabo ter omogoča celo brezplačno uporabo do 1000 naročnikov. Torej govorili bomo o sistemu Mailerlite. Izdelajte, avtomatizirajte in personalizirajte svoj email marketing po vaši meri in željah na preprost in hiter način. Mailerlite omogoča zbiranje baze podatkov o mail naslovih naročnikov, ki so bili z vami v kontaktu ali so pri vas kupovali. Možno ga je integrirati v vašo spletno trgovino ali direktno na spletno stran. Primeren je za vse, ki si želite ohraniti stik z vašimi obstoječimi strankami ter jim v primeru novosti na eleganten način o tem obvestiti.
Prijava v sistem je popolnoma brezplačna. Vse kar potrebujete je to, da vpišete vaše podatke in podatke vašega podjetja ter na kratko opišete za kaj boste sistem uporabljali. Torej v primeru, da imate spletno trgovino lahko vpišete recimo to, da boste sistem uporabljali za obveščanje strank o novostih v ponudbi in akcijskih cenah. Če pa ponujate storitve pa lahko napišete, da boste obveščali o novih storitvah in možnostih nadgradenj obstoječih storitev za doseganje boljših rezultatov. Ko zadevo vpišete boste izpolnili še podatke o vaši spletni strani ter prijavo potrdili. Potem pa bo potrebno počakati cca. 24 ur, da bo Mailerlite ekipa vašo prijavo pregledala ter vam aktivirali račun in že boste pripravljeni na uporabo. Kot smo omenili je uporaba sistema do 1000 naročnikov popolnoma brezplačna. Torej predlagamo, da se čim prej prijavite, da boste lahko pričeli z zbiranjem baze strank. Prijavo lahko opravite s klikom na spodnjo sliko, ki vas bo preusmerila na spletno stran Mailerlite. Ko boste prijavo uspešno opravili pa se lahko vrnete nazaj ter nadaljujete z preprostimi nasveti, kako zgraditi bazo podatkov.
Kako do baze strank?
Pri izgradnji baze si lahko pomagate na več načinov. Ponovno odvisno od stroke v kateri je vaše podjetje si lahko včasih pomagate z organiziranjem nagradne igre v kateri mora sodelujoči vpisati svoj mail. To je v nekaterih primeri lahko stranka, ki pri vas ne bo nikoli ničesar naročila in je tu zgolj zaradi praktične nagrade. Če pa je vaša nagradna igra narejena v taki stroki, ker bi lahko ta stranka potem potrebovala za to praktično nagrado še dodatne elemente pa se vam lahko priprava nagradne igre zelo obrestuje saj tudi ljudje, ki ne bodo dobili nagrade in jo potrebujejo se lahko prej ali slej odločijo za nakup pri vas.
Drugi način za zbiranje podatkov je preprosta anketa na spletni strani. Mailerlite namreč omogoča funkcijo priprave online kviz obrazca. To je zelo priljubljen način kako lahko hitro povečate vašo mailing listo poleg tega pa še izveste morda za vas uporabne informacije z odgovorov, ki jih posreduje uporabnik kviza. Izdelava in integracija kviza je izjemno preprosta in jo lahko opravi vsak brez posebnega znanja.
Tretji način, če vaša spletna stran vključuje spletno trgovino je ta, da se poveže Mailerlite s samo trgovino in ob zaključku nakupa prikaže dodatno možnost za prijavo na e-novice. Veliko kupcev namreč to prijavo potrdi, če imate vsaj okvirno navedeno kako pogosto boste te e-novice pošiljali in kaj okvirno bodo vsebovale.
Naj na tej točki omenimo, da je mailerlite odlična platforma tudi za profesionalne uporabnike saj omogoča številne funkcije in je še posebej v tujini zelo priznana. Njen plus pa je ta, da je prijazna tudi do popolnih začetnikov kar za mnoge druge platforme ni mogoče reči.
Kakšne e-novice naj pošiljamo?
Pri pošiljanju novic bodite pozorni da izpostavite res najpomembnejše informacije. Email marketing je lahko zelo profitabilen, če se ga lotite pravilno. Poskrbite, da novice ne boste pošiljali pre pogosto in bili s tem vsiljivi.
Sicer pa lahko pošiljate novice o vaši ponudbi, izdelkih, akcijah ter v novice dodate tudi kakšne slike. Vendar ne preveč. Držite se načela manj je več in izpostavite le najpomembnejše ter za več informacij dodajte povezavo do vaše spletne strani.
Kako vem, da sem pri email marketingu uspešen?
Platforma Mailerlite ima obsežno statistiko pri pošiljanju mailingov. Pridobili boste informacijo o tem koliko uporabnikov je maile dejansko odprlo ter koliko jih je kliknilo na povezavo, ki jih je preusmerila na spletno stran. Prav tako boste prejeli informacijo koliko ljudi se je odjavilo od prejemanja vaših mailov. Če je ta odstotek velik je potrebno nekaj spremeniti ker nekaj ne delate prav ali pa ste preveč vsiljivi.